ZADANIA DLA 5 – LATKÓW NA CZWARTEK 25.06.2020. „MISIE”

WITAM SERDECZNIE WSZYSTKIE MISIE W CZWARTKOWY PORANEK!

  1. Dzisiejszy dzień rozpoczynamy od zabawy dydaktycznej pt.”Układanka”. Poproście rodziców o przygotowanie trzech figur geometrycznych: trójkąta, prostokąta, kwadratu oraz przygotowanie patyczków. Figury, najprościej będzie wyciąć z brystolu. Rodzic ma w woreczku przygotowane figury. Dziecko losuje z woreczka figurę, kładzie ją przed sobą i stara się ją ułożyć z patyczków. Po kilku próbach możecie zorganizować zawody z innymi domownikami, kto szybciej ułoży figurę.
  2. „Wspominamy”- rozmowa z dziećmi. Ponieważ nie możemy porozmawiać między sobą, zróbcie to z rodzicami. Rodzic rozpoczyna zdanie, np. W przedszkolu lubiłam / lubiłem, gdy…; W przedszkolu czułam / czułem się…, a dziecko kończy zdanie. Jeśli macie ochotę możecie wysłać do mnie swoje odpowiedzi, chętnie posłucham.
  3. „Kolaż” – przygotuj kilka gazetek reklamowych, nożyczki, klej i arkusz papieru. Poproś dziecko, aby przygotowało kolaż z elementów wyciętych z gazetek, np. „Moje wakacyjne plany”. Dzieciom, które pamiętają litery, możesz napisać na arkuszu wybrane, rozpoznawane przez nie litery,  i poprosić, aby wycięły  i nakleiły obok liter obrazki przedmiotów, których nazwy zaczynają się daną głoską (lub mają tę głoskę w dowolnym miejscu w swojej nazwie). Zabawa rozwija sprawność rąk, wyobraźnię, a w wersji z wyszukiwaniem przedmiotów z podaną głoską w nazwie – kształtuje umiejętność analizy głoskowej i przygotowuje dzieci do nauki czytania.
  4. „Życzenia”- zabawa językowa. Usiądźcie wspólnie z rodzicami i spróbujcie zredagować treść życzeń. Narysujcie laurkę i poproście rodziców lub starsze rodzeństwo o wpisanie życzeń w środek laurki. Będę bardzo szczęśliwa jeśli otrzymam od Was w piątek taką laurkę. Oczywiście ja też przygotowałam dla Was życzenia.
  5. „Pyszne ćwiczenia” – przygotuj miód, dżem, czekoladę lub inne produkty do smarowania, które lubi i może jeść dziecko. Poproś, aby zamknęło oczy i posmaruj wybranym produktem jego usta. Poproś, aby dziecko rozpoznało, co to za produkt, a następnie dokładnie zlizało go z ust. Zabawę możesz powtórzyć kilka razy. Możesz wykorzystać zmiksowane owoce i zapoznać dziecko z nowymi smakami. Zabawa usprawnia mięśnie języka, dzięki czemu jest dobrym ćwiczeniem logopedycznym.
  6. Na zakończenie dzisiejszego dnia proponuję wam jeszcze Ćwiczenia grafomotoryczne – Pięciolatek- Tropiciele s.53,55i 56 https://www.wsip.pl/przedszkole-wsip-online/

Życzę miłej pracy i do zobaczenia w piątek, p. Wiesia