Witajcie, Biedroneczki!

 Zapraszam na dzisiejsze zadania:
1. Eksperyment ,,Jak powstaje burza?”
Na szklance rodzic umieszcza kawałek metalu ( np. denko od puszki). Nadmuchuje balon i energicznie pociera go kawałkiem wełnianej szmatki. Kładzie go na blaszce i zbliża do niej palec.
Rodzic pyta: Co się stało? W wyniku pocierania balonika wytworzyły się ładunki elektryczne i przeskoczyła iskierka ( jak błyskawica) .
Rodzic pyta dziecko, czy zna jakieś zjawisko charakterystyczne dla lata, w którym także pojawiają się iskry (błyskawice)? Dziecko powinno odpowiedzieć, że to burza.
2. Technika niedokończonych zdań -,,Gdy idzie burza,to …”
Rozmowa na temat tego, jak zachować się w czasie burzy.
Rodzic rozpoczyna zdanie: Gdy idzie burza, to … .
Dziecko stara się je dokończyć. Może odnosić się zarówno do własnych emocji, uczuć , doświadczeń.
Rodzic pyta :    Jak zachowywać się , gdy zbliża się burza?
Gdzie można się schronić? (np.  w sklepie, w samochodzie, w domu) .
Czego nie można robić? (stać w wodzie, chować się pod drzewem, itp.).
Jak zachować się w czasie burzy będąc w domu?( pozamykać okna, wyłączyć urządzenia elektryczne, bo uderzający piorun może spowodować porażenie).
3. Zabawa artykulacyjna ,,Deszcz”
Chmury zrobiły się ciężkie.                                                 (głębokie, naprzemienne wydymanie policzków)
Pojawiły się pierwsze krople deszczu.                           (wypychanie językiem policzków od wewnątrz w różnych miejscach)
Kropelki deszczu skakały z deszczowej chmurki.     (naprzemienne wypychanie językiem jednego lub drugiego
policzka w wolnym tempie)
Skakały coraz szybciej.                                                         (naprzemienne wypychanie językiem jednego
i drugiego policzka w szybkim tempie)
Nagle deszcz zaczął bębnić w dachy domów.             (kląskanie językiem z jednoczesnym  ściąganiem i rozciąganiem ust)
Z rynny zaczęła płynąć woda.                                             (wykonanie ,,rynienki” z języka)