Zadania dla „Smerfów”

Witam wszystkie Smerfy!

  1. A teraz przypomnimy sobie nasz indiański taniec. Jeśli zrobiliście sobie pióropusz, to go zakładamy i zaczynamy: https://www.youtube.com/watch?v=ZKslipdC-sY
  1. Zabawa logarytmiczna „Robię to, co mówię”

Zrób do przodu cztery kroki,
i rozejrzyj się na boki.
Tupnij nogą raz i dwa,
ta zabawa nadal trwa.
Teraz w lewo jeden krok,
przysiad i do góry skok.
Zrób do tyłu kroków trzy,
by koledze otrzeć łzy.
Klaśnij w ręce razy pięć,
na klaskanie też nasz chęć.
Teraz obróć się dokoła
i hurraaa! zawołaj.

  1. „Nasze odczucia” – dokończ zdania:

– Czuję się źle, gdy …
– Czuję się dobrze, gdy …

  1. Posłuchajcie teraz wiersza W. Fabera „Dzieci świata” .

W Afryce w szkole, na lekcji,
śmiała się dzieci gromada,
gdy im mówił malutki Gwinejczyk,
że gdzieś na świecie śnieg pada.

A jego rówieśnik, Eskimos,
też w szkole, w chłodnej Grenlandii,
nie uwierzył, że są na świecie
gorące pustynie i palmy.

Afryki, ani Grenlandii
my także jak dotąd nie znamy,
a jednak wierzymy w lodowce,
w gorące pustynie, w banany.

I dzieciom z całego świata
chcemy ręce uścisnąć mocno
i wierzymy, że dzielni z nich ludzie,
jak i z nas samych wyrosną.

–  Z czego śmiały się dzieci w Afryce?
– Dlaczego te dzieci śmiały się ze śniegu?
– Z czego śmiały się dzieci w Grenlandii?
– Dlaczego te dzieci śmiały się z gorącej pustyni i palm?
– Jakie święto obchodzimy pierwszego czerwca?

  1. Posłuchajcie piosenki „Prawa dzieci” https://www.youtube.com/watch?v=zwS_J432Skc

Jakie prawa mają dzieci?

Przy powtórnym wysłuchaniu piosenki spróbuj nauczyć się refrenu.

  1. „Dzieci z różnych stron świata” – zabawa
    https://www.youtube.com/watch?v=EPuZO3vVfXM
  2. Na zakończenie zapraszam Was na film „Jak bawiły się dzieci na wsi sto lat temu?
    https://www.youtube.com/watch?v=fsQmVJLZcqM