Zadania dla „Motyli” – 5 czerwca

  1. Zabawa logopedyczna „Szeke, szeke” – ćwiczymy narządy mowy

    Na górze – szeke, szeke. (robimy rękami „młynek” na górze)
    Na dole – szeke, szeke. (robimy rękami „młynek” na dole)
    Na prawo – szeke, szeke. (robimy rękami „młynek” z prawej strony)
    Na lewo – szeke, szeke. (robimy rękami „młynek” z lewej strony)

  1. Dzieci świata – słuchanie wiersza W. Fabera czytanego przez rodzica .

Dzieci świata Wincenty Faber
W Afryce w szkole, na lekcji,
śmiała się dzieci gromada,
gdy im mówił malutki Gwinejczyk,
że gdzieś na świecie śnieg pada.
 A jego rówieśnik, Eskimos,
 też w szkole, w chłodnej Grenlandii,
nie uwierzył, że są na świecie
 gorące pustynie i palmy.
Afryki ani Grenlandii
 my także jak dotąd nie znamy,
 a jednak wierzymy w lodowce,
 w gorące pustynie, w banany.
I dzieciom z całego świata
 chcemy ręce uścisnąć mocno
 i wierzymy, że dzielni z nich ludzie,
 jak i z nas samych wyrosną.

Rozmowa na temat wiersza:

  • Z czego śmiały się dzieci w Afryce?
  • Dlaczego te dzieci śmiały się ze śniegu?
  • Z czego śmiały się dzieci w Grenlandii?
  • Dlaczego te dzieci śmiały się z gorącej pustyni i palm?
  • Jakie święto obchodzimy pierwszego czerwca?
  1. Czas na ćwiczenia gimnastyczne, zaproście swoich bliskich do ćwiczeń. https://www.youtube.com/watch?v=ufXXXnQ1hiM
  1. „Piłka i piłka” – zabawa słownikowa. Opiekun zadaje pytanie: Jakie znacie inne piłki? Zadaniem dzieci jest samodzielnie dojść do wniosku, że różne przedmioty mogą mieć taką samą nazwę.
  1. http://www.supercoloring.com/pl/node/398279  – kodowanie – pokoloruj według numeru – chłopiec z dziewczynką puszczają latawiec